Om mig og matematikskolen.dk

Først og fremmest velkommen til matematikskolen.dk

Grundtanken bag matematikskolen.dk er at hjælpe dem, der har brug for hjælp i matematik på en sjov, anderledes og ikke mindst effektiv måde. Dette vil ske med de bedste videoer og opgaver der findes på nettet!

Lidt om mig:

Mit navn er Jesper Albinus og jeg arbejder til hverdag som matematik- og fysiklærer på Gentofte 10. klassescenter,  Hvorfor blev jeg matematiklærer? Dette startede faktisk da jeg selv gik i skole- for dengang HADEDE jeg matematik! Jeg tænkte "Det kan jeg gøre bedre"- derfor er det blevet min mission at undgå, at mine egne elever tænker det samme. Derfor bruger jeg meget tid her på matematikskolen.dk, hvor jeg kan få lov til at "løbe linen ud", lave fjollede opgaver og give den gas med videoer. For det interessante ved matematik er, at formlerne og metoderne altid er det samme, men tallene er forskellige, og lige præcis derfor kan opgaverne lige så godt handle om noget sjovt :O) Derfor er jeg ikke bleg for at lave opgaver om zombier og nudler, eller opgaver med fjollede navne, såsom Glen der sælger Gips-giraffer :O) At elever rent faktisk kan grine ad en matematikopgave er en stor sejr i min verden.

Fremtiden

Målet er, at matematikskolen.dk bliver kendt rundt omkring i blandt lærere og elever, og at jeg med tiden kan få lov til at komme rundt og lave kurser for lærere, der gerne selv blive være mere kreative, og lave deres egne opgaver, og alternative forløb. Derudover har jeg flere idéer til bøger, app og nye videoer, som jeg går og pusler med. Så mangler du en idé-og undervisingsudviklings-mand, så led ikke længere :O) Planen er, at jeg snart går igang med at lave et idékatelog til lærere om alternative og anderledes matematikopgaver og projekter, der kan skabe et frisk pust i skoleåret. Som noget helt nyt har jeg også indgået et samarbejde om at udvikle nogle læringsspil i form af kortspil, som i marts 2016 bliver lanceret, men mere om det senere. Like matematikskolen.dk på facebook, og du vil automatisk få information om diverse tiltag.

Har du forslag, spørgsmål eller ønsker? så kontakt mig endelig ved at klikke her

Jesper Albinus